Jóga se Šárkou - opět od poloviny července 2016

15.07.2016 15:00

Vážení přátelé,

 

od poloviny července mám opět lekce a workshopy v budějovickém studiu ThinkYoga, v Praze pak letenské Akashe, na Petřinách ve Studiu Hvězda a také v Roztokách u Prahy, příležitost bude i pro lekce venkovní a také bude možné si opět domlouvat individuální lekce. Rozpis lekcí a workshopů budu postupně doplňovat zde, a měl by být též zveřejněn na webech jednotlivých studií.

....

OTEVŘENÉ LEKCE VE STUDIU HVĚZDA

 

Od 17.7. budu opět učit ve Studiu Hvězda v Praze na Petřinách (Křenova 11) veřejné i individuální lekce. Otevřené lekce pro veřejnost budou probíhat v neděli od 19:30 (jemná jóga) a v pondělí od 18:00 (jóga proti stresu). Hlásit se dopředu není třeba, stačí přijít. První lekce ve studiu je zdarma;)

Individuální lekce budou možné v dopoledních hodinách - pondělí až středa. V případě zájmu mi napište na sarkayoga@gmail.com.

.....

LETNÍ JÓGOVÁNÍ V ROZTOKÁCH

Od 19.7. chystáme ve spolupráci se sdružením Roztoč dopolední a večerní lekce a workshopy jógy. Dopolední čtvrteční lekce budou probíhat od 9.00 do 10.15 (hatha flow). Večerní úterní workshopy se budou konat vždy od 18.00 do 20.00 a jsou plánované jako tematické:

  • út 19. července od 18.00 – Pozdrav Měsíci (protože dvacátého je úplněk :-))
  • út 26. července od 18.00 – Pět Tibeťanů a harmonizace energie v těle
  • út 2. srpna od 18.00 – Jin jóga – pozornost, dech a uvolnění
  • út 9. srpna od 18.00 – Jin jóga a Let Draka
  • út 16. srpna od 18.00 – Jógou proti stresu
  • út 23. srpna od 18.00 – Yin&Yang flow – balancování polarit v nás

Lekce jsou přístupné i pro neroztocké zájemce, doprva z Prahy je snadná a rychlá i příměstskou dopravou. Jóga budoe probíhat v ateliéru Jungmannova (za knihovnou). V případě extrémních veder připadá v úvahu přesun do parku v Tichém údolí.

Více informací a přihlašování zde: http://www.roztoc.cz/nabidka-akci/860-letni-joga/ 

.....

Cyklus čtyř tematických workshopů jin jógy  v ThinkYoga (České Budějovice)

 

V průběhu těchto čtyř tematických workshopů budeme mít možnost prostřednictvím jednoduchých, nikoliv však vždy snadných pozic ponořit se do vlastního nitra a uvolnit případné bloky zamezující volnému proudění energie v našem těle.  V praxi se seznámíme a budeme prohlubovat principy taoistické jógy, která je nejen výborným doplňkem dynamičtějších stylů jógy, ale i účinnou protiváhou hektického světa, který nás v dnešní době obklopuje. Rezervace nutná, přihlašování přes info@thinkyoga.cz, nebo na recepci studia (www.thinkyoga.cz)

 

 

Čtvrtek 28.7. (18 - 20h) - jin jóga a páteř

V prvním workshopu se budeme věnovat především naší páteři. Někdy se říká, že jak je pružná naše páteř, tak je pružná i naše mysl…a že v jógových rotačních ásanách často vidíme ledacos i z našeho života z nového úhlu a v nových souvislostech. Za použití bolsterů, bločků a dek, které nám pomáhat k fyzickému uvolnění v ásanách se ponoříme do meditativní praxe, ve které budeme též kultivovat nepotlačování emocí, pocitů a vjemů, které se mohou v průběhu praxe objevit.

 

Neděle 31.7. (9 -11h) - jin jóga a kyčle

Během tohoto workshopu se prostřednictvím sekvence jin jógových ásan zaměříme na zbavení se napětí v oblasti pánve a kyčlí. Pánev a kyčle jsou oblastí spojující horní a dolní polovinu těla. Rovnováha a uvolnění v této oblasti se přenáší nejen do dalších částí těla a taktéž do mysli. Odcházet budete lehkým krokem s pocitem uvolnění na těle i na duši.

 

 

Čtvrtek 11.8. (18 - 20h) - jin jóga: pozornost, dech a uvolnění

Během tohoto setkání budeme prostřednictvím déle držených jin jógových pozic postupně, pozorně a s laskavým přístupem k sobě sama uvolňovat napětí v těle, v mysli i v emoční oblasti. Prozkoumáme souvislost dechu a uvolnění. Zakusíme léčivou sílu vlastního dotyku a vyzkoušíme účinky směrování pozornosti a vědomého dechu do oblastí, kde máme tendenci držet si napětí. Naši praxi obohatíme o ásany prováděné za podpory zdi, které nám dovolí nahlédnout do dalších sfér jinového království. 

 

Neděle 14.8. (9-11h) - jin jógová cesta do vlastního nitra

Jedním z mnoha přínosů jin jógy je nenásilná kultivace meditativních stavů v déle držených pozicích. Jin jóga tak může pomoci změnit kvalitu prožitku při sezení v meditaci, které nám z počátku může připadat jako nepohodlné nebo obtížné. Prostřednictvím série krátkých meditací v průběhu jin jógových ásan budeme kultivovat objevování vnitřního míru a harmonie a ponechání věcem volného průběhu, nepotlačování a přijetí.

....

 

Letní kurz jin jógy v Akashe

 

Jin jóga: cesta k severní strany hory

Termín: 6 x středa 20.7. - 24.8. 2016, 17:30-19:00

Jednotlivé vstupné 200Kč, celý kurz 990Kč (tj. 165Kč/lekce)

Kde: Akasha, velký sál (www.akasha.cz/)

 

Klidné tělo...jako majestátní hora.

Klidný dech...jako tiché horské jezero.

Klidná mysl...jako čistá nebeská modř.

 

Jin jóga spojuje jogínskou a taoistickou tradici i poznatky moderní vědy a je považována za praxi klidné síly. Většina forem jógy praktikované v západním světě je spíše jangové povahy - v centru jejich pozornosti stojí práce se svaly a snaha o dosažení určité formy. Meditativnější jin jóga se soustředí na zjemňování, odevzdání se a přijetí. Pozornost je na fyzické úrovni věnována působení na pojivové tkáně (vazy, šlachy, fascie, klouby), tedy ty tkáně těla, které mají zásadní význam pro rozsah pohybů. Jin jóga se zaměřuje zejména na oblast spodní části páteře, pánve a kloubů stehenní kosti a výrazně stimuluje meridiány, které touto oblastí procházejí. Setrvání v každé pozici je relativně dlouhé (cca 3 až 5 minut), aby bylo umožněno bezpečné a pozvolné působení na pojivové tkáně. Vzhledem k tomu je jin jóga pro mnohé náročnou praxí, přináší však uvolňování ztuhlosti nejen na fyzické úrovni, ale otvírá prostor též k emoční očistě. Mezi pozitivní účinky patří též prožitek hluboké relaxace, pokojné mysli a obnova proudění životodárné energie. Při jin józe naše tělo negeneruje příliš tepla, proto možná využijete i mikinu a ponožky. 

V průběhu šesti lekcí budeme mít možnost jít do hloubky a prostřednictvím jednoduchých, nikoliv však vždy snadných pozic ponořit se do vlastního nitra a uvolnit případné bloky zamezující volnému proudění energie na fyzické, mentální i emoční úrovni.  V praxi se seznámíme se základními koncepty taoistické jógy, která je nejen výborným doplňkem dynamičtějších stylů jógy, skvělou přípravou pro meditační praxi, ale i účinnou protiváhou hektického světa, který nás v dnešní době obklopuje.

 

Workshopy

 

Jin jóga - pozornost, dech a uvolnění

Termín: neděle 24. 7. 2016 , 10:00-12:30

Akasha, velký sál (http://www.akasha.cz/)

 

Čchi proudí tam, kam jde pozornost.  Dech je branou k uvolnění. 

 

Během workshopu budeme prostřednictvím déle držených jin jógových pozic postupně, pozorně a s laskavým přístupem k sobě sama uvolňovat napětí v těle, v mysli i v emoční oblasti. Prozkoumáme souvislost dechu a uvolnění. Zakusíme léčivou sílu vlastního dotyku a vyzkoušíme účinky směrování pozornosti a vědomého dechu do oblastí, kde máme tendenci držet si napětí. Naši praxi obohatíme o ásany prováděné za podpory zdi, které nám dovolí nahlédnout do dalších sfér jinového království.  Účinky budou umocněny meditativní hudbou, která nám pomůže jít v naší praxi hlouběji.

 

Jin jóga spojuje jogínskou a taostickou tradici a je považována za praxi klidné síly. Většina forem jógy praktikované v západním světě je spíše jangové povahy - v centru jejich pozornosti stojí práce se svaly a snaha o dosažení určité formy. Jin jóga se soustředí na zjemňování, odevzdání se a přijetí. Pozornost je věnována působení na pojivové tkáně (vazy, šlachy, fascie, klouby), tedy ty tkáně těla, které mají zásadní význam pro rozsah pohybů. Jin jóga se zaměřuje zejména na oblast spodní části páteře, pánve a kloubů stehenní kosti a výrazně stimuluje meridiány, které touto oblastí procházejí. Setrvání v každé pozici je relativně dlouhé (cca 3 až 5 minut), aby bylo umožněno bezpečné a pozvolné působení na pojivové tkáně. Jin jóga je díky delšímu setrvání v pozicích pro mnohé náročnou praxí, přináší však uvolňování ztuhlosti nejen na fyzické úrovni, ale otvírá prostor též k emoční očistě. Mezi pozitivní účinky patří též prožitek hluboké relaxace, pokojné mysli a obnova proudění životodárné energie.

 

Trauma-sensitive jóga: principy, zkušenosti a praxe

 

Termín: neděle 7. 8. 2016 , 10:00-12:30

Akasha, velký sál (http://www.akasha.cz/)

 

 "Jógová podložka je dobrým místem, kam se vydat když verbální terapie a antidepresiva nestačí." ~ Amy Weintraub

 

V průběhu workshopu se prakticky seznámíme se základními koncepty trauma-sensitive jógy. Pomocí jemného, citlivého přístupu se v bezpečném prostředí jógového studia ponoříme do vnímání sebe sama a naučíme se rozhodovat se podle toho, jak se právě v daný moment cítíme. Dozvíme se, proč je dobré nezapomínat při harmonizaci své psychiky na své tělo a jak si přizpůsobit i běžnou lekci jógy svým aktuálním potřebám.

 

Prožité trauma zasahuje do všech sfér lidské bytosti - do oblasti fyzické, mentální, behaviorální, sociální a spirituální. Flashbacky, ataky paniky a úzkostí, neustálá ostražitá pozornost a napětí, disociace, obtíže se spánkem jsou jen malým výsekem somatických reakcí na prožitou nadlimitní zátěž. Trauma-sensitive jóga je může pomoci těm, kteří si prošli zkušeností jako je domácí násilí, sexuální zneužívání, zanedbávání v dětském věku, válečná zkušenost, přírodní katastrofy, nehody, kriminální činy.... Nemusíme však projít ničím velkým, ochromujícím, či tragickým, abychom vnímali, jak jsme vyvedeni mimo své centrum. Někdy stačí dlouhodobý pracovní stres, problémy v partnerském vztahu, intenzivní péče o děti či o nemohoucího blízkého člověka, zákrok v nemocnici, při kterém se cítíme bezmocní, porod dítěte, který nebyl zcela podle našich představ atd.

 

Účast na workshopu není omezena věkem a předchozí zkušenost s jógou není nutná. Setkání však může být obohacující i pro učitele jógy, kteří zde získají inspiraci, jak mohou ve svých lekcích vyjít vstříc lidem, kteří nějakou nadlimitní událostí či traumatem prošli, či pro lidi z pomáhajících profesí, kteří také mohou některé z principů trauma-sensitive jógy integrovat do práce se svými klienty.

.....

Speciální workshop: Jóga pro lezce na Big Wall

Jóga, jako praktická disciplína podporující fyzický, psychický i mentální rozvoj člověka, může být velmi užitečným nástrojem pro všechny, kdo se věnují sportovnímu lezení, či boulderingu.

Praxe jógy přináší:

Zvýšení flexibility a síly
Protažení zkrácených svalů
Efektivní práce s dechem
Rozvoj koncentrace
Praxe bytí 'tady a teď'
Rozšíření komfortní zóny
Lepší napojení se na sebe sama

...a mnohé další.

Přijďte si vyzkoušet sekvenci ásan (jógových pozic) sestavenou speciálně pro lezce. Můžete je následně využívat jako rozcvičku před lezením, jako protažení poté, či zcela samostatně. Prostor bude pro přizpůsobení cvičení individuálním potřebám. Předchozí zkušenost s jógou není nutná, na své si přijdou však i pokročilejší jogíni. Doporučujeme přinést si jógamatku, karimatku anebo velkou osušku pro cviky na zemi.

Cena lekce: 50Kč, následné lezení pak za 150Kč.
Více informací a přihlašování buď na recepci Big Wall, anebo u Olči na mailu: Olina.Stehliku@seznam.cz.

 

.....

Těším se na opětovná setkávání i na vzájemnou inspiraci,

 

Šárka